24. maalis, 2017

Nyt on hiipat käännetty Mekkaan

Sanna Paasikivi kirjoitti päivityksen ”naamakirjaan” Tampereen seudulla tapahtuvista kansankirkollisista uusista aluevaltauksista, etten sanoisi uudistetusta evankeliumista.

En tiedä itkisinkö vaiko nauraisin.

Ei tähän voi mitään lisätä.

On pakko vaieta.

Kun pakataan pakettiin ähkyyn asti tehdyt avioliiton käsitteelliset muutokset, joilla uudistetaan kuulemma valtiota ja kirkkoa, niin olemme perillä. Sana on tosi ja laki tasa-arvoinen.
No uudistetaan ja uudistetaan eli evankeliumitekstit otetaan vastaedes maallisesta laista ja politiikasta.

Puhutaan tasa-arvosta mutta oikeasti ei piitata siitä pätkääkään vaan ollaan narsistisen minä-keskeisiä. Hallinto makaa kirkossa, valtiossa kokonaan narsismin varassa. On minä ja minun sukulaiseni, hyvät kaverini ja tukijani. Heidän etunsa ja teidän maksuvelvollisuus. Työttömyys ja köyhyys eivät ole ongelma vaan se, että se maksaa. Myllypuron pitenevät ruokajonot eivät sureta ketään, ei muuta kuin voivoi, noinkin voi käydä. Meillä on kannustinloukkuja.

Kristuksen kirkko on kuulemma nyt uudistettu, ainakin mikäli suomalaista kansankirkon jäännettä on uskominen.

Minusta uudistuminen ei ole sitä, että muututaan ja muutetaan.

Jeesus sanoi aikanaan, että minä olen tie totuus ja elämä.

Mitähän tästä sanoo kansankirkko?  En ole ihan varma.

tuomo

”PÄÄSIÄISMUNAUS

Tampereen seudulla tapahtuu. Suomen evankelisluterilainen kirkko on pylly pystyssä rähmällään Mekkaan päin kaikkialla, mutta nyt erityisesti Pirkanmaalla. Se on muotia. Joka jumalan asiaan ja jumalaan itseensä pitää sotkea islam. Pääsiäinen, kristinuskon kulmakivi, kristinuskon sanoman ytimen ydimmäinen osa on tuunattu uuteen kuosiin. Pääsiäisenä luetaan Herran huoneessa muslimien kielteisiä turvapaikkapäätöksiä! Niitä, joita esivalta on kirkonkin hyväksymällä esivallan oikeutuksella laatinut; todennut, että kyseisen päätöksen saaneet henkilöt ovat valheellisesti avustamme halunneet hyötyä ja ovat laittomasti keskuudessamme ja siten myös rikollisia. Kirkko on toista mieltä ja puuttuu tilanteeseen. Pirkanmaalla ristiä siis kantaa Ahmed ja jumalanpalveluksen nimi on ”We see you Migri”. Ideaan lähtevät taatusti muutkin maakunnat mukaan hiippa vinossa. Arkkipiispa, piispa Askola ja arvojohtaja Halonen antavat aiheesta profeetallisia ja opettavaisia lehtihaastatteluja. Paukutellaan kelloja ja saadaan aikaan oikein hieno massatapahtuma. Kivaa kaikille.

Mahtaa siinä muutama, vielä kelkassa keikkuva mummo hiljaa ihmetellä. Munauksesta ei kuitenkaan kukaan uskalla hiiskahtaakaan. Muuttuu mummokin rasistiksi ja menee iankaikkisen elämän toivo.

En tiedä paastoisiko vai rukoilisiko? Paras tehdä molempia.”